Zdajemy sobie sprawę z tego, że każde dziecko jest inne i rozwija się w swoim tempie, postanowiliśmy więc dać użytkownikom możliwość jak największej personalizacji programu.
Na planszy wyświetlane są wszystkie dostępne dla dziecka gry. Opiekun lub terapeuta ma możliwość zaprojektowania planszy w taki sposób, aby dziecko widziało tylko wybrane dla niego gry.
Każda z gier ma cztery poziomy trudności, które różnią się udzielanymi dziecku podpowiedziami. Układając planszę rodzic lub terapeuta decyduje, na jakim poziomie trudności dziecko będzie korzystało z danej gry.
Nasze gry można obsługiwać za pomocą trzech interfejsów:
Myszka. Dla niektórych dzieci obsługa myszki może być nie lada problemem, jeśli jest to ich pierwszy kontakt z komputerem. W takiej sytuacji program może stanowić dobrą przestrzeń do nauki obsługi komputera. Elementy, które można zaznaczać, są duże i wyraźne, a po najechaniu delikatnie się podświetlają. Sterowanie myszką jest też rozwiązaniem dla dzieci, które mają trudności motoryczne uniemożliwiające korzystanie z pozostałych interfejsów.
Ekran dotykowy. Najbardziej intuicyjny sposób korzystania z komputera. Większość dzieci już w pierwszych latach życia bez problemu obsługuje tego typu interfejs. Zaletą obsługiwania naszych gier za pomocą dotyku jest podobieństwo do naturalnego wskazywania, co może pomóc w przenoszeniu efektów ćwiczeń na codzienne sytuacje. Ograniczenie może stanowić jednak dostęp do komputera z ekranem dotykowym lub zewnętrznego monitora z funkcją dotykową.
Ruch. Sterowanie ruchem to interfejs, którego wykorzystanie wyróżnia nas pośród twórców programów komputerowych dla dzieci. Został opracowany we współpracy z naukowcami zajmującymi się rozwojem nowoczesnych technologii w terapii. Do korzystania z niego wystarczy zwykła kamera internetowa, wbudowana w komputer lub podłączona zewnętrznie przez port USB. Sterujące ruchem dziecko widzi się na ekranie monitora i porusza rękami, aby zaznaczać obiekty w programie. Dla wielu dzieci korzystanie z interfejsu ruchowego to nowe, niezwykłe doświadczenie. Jego atrakcyjność zwiększa motywację do angażowania się w ćwiczenia i nadaje nauce charakter zabawy.
Preferencje, możliwości i potrzeby dzieci są bardzo różne, dlatego w programie Autilius Wspólna Uwaga opiekun lub terapeuta, układając planszę użytkownika, może samodzielnie zdecydować, za pomocą jakiego interfejsu ma być obsługiwana każda z gier.
Zaktualizuj swoją przeglądarkę aby przeglądać tą stronę poprawnie.