JAK UCZYMY?

Tworząc gry, uwzględniliśmy szczególne potrzeby dzieci z autyzmem. Zostały one zaprojektowane w taki sposób, aby zminimalizować wszelkie czynniki, które w trakcie użytkowania mogą rozpraszać dziecko.

Grafika i animacje

Mając na uwadze potrzeby dzieci z autyzmem, uprościliśmy nasze animacje i grafiki, aby gry były dla nich przyjazne i łatwe do zrozumienia. Ograniczyliśmy zbędne elementy, dzięki czemu uwaga dzieci kierowana jest na najbardziej istotne informacje.

Dźwięki

Chcemy, aby nasze gry stanowiły bezpieczną przestrzeń dla dzieci, które mogą szczególnie rozpraszać się otaczającymi je dźwiękami. Wszystkie pojawiające się w programie dźwięki zostały starannie dobrane z myślą o możliwych problemach sensorycznych małych graczy. Melodie gier są ciche i spokojne, a efekty dźwiękowe delikatne.

Komunikaty

Zadbaliśmy również o to, aby głosy lektorów nie nakładały się na dźwięki programu, a wypowiadane przez nich komunikaty były krótkie i proste. Głównym kanałem komunikacji w programie jest obraz.

Kierowanie uwagi

Projektując nasze gry, scena po scenie rozważaliśmy, na co i w jaki sposób zwrócić uwagę dziecka. W niektórych grach zdecydowaliśmy się na zasłonięcie twarzy gracza elementem graficznym (twarz jest widoczna na ekranie, gdy dziecko korzysta z interfejsu ruchowego). Dzięki temu dzieci lepiej skupiają się na zadaniach i wynoszą więcej korzyści z gier.

 

Czytaj dalej: Personalizacja


Strona www.autilius.pl korzysta z plików cookies. Więcej informacji na temat sposobu wykorzystywania plików cookies można znaleźć w Polityce prywatności .

Close
Powrót na górę